Oldal kiválasztása

A vállalkozók között már egyre inkább terjed a mentalitás, hogy minél többet hibázunk, minél többször vallunk kudarcot, annál jobb. Ez a mentalitás azonban nem csak a vállalkozók számára hasznos. A kudarc elengedhetetlen bármilyen sikerről is legyen szó.

Ebben a cikkben azonban most arról lesz szó, hogy ne a múltbeli kudarcainkra, hanem a múltbeli sikereinkre koncentráljunk. Elengedhetetlen az, hogy bármibe is fogjunk, kitartóan és céltudatosan álljunk hozzá. Persze nagyon fontosak a kudarcaink alapján szerzett tapasztalatok és tudás, de most vonatkoztassunk egy picit el tőle. Ha csak a kudarcaidra koncentrálsz, amikor a céljaidért dolgozol, az nem kimondottan produktív.

Kudarc helyett siker

Ha azt mondod, hogy a kudarc elengedhetetlen a sikerhez, akkor ezt is fogod bevonzani és befolyással lesz a jövőbeni cselekedeteidre. Én inkább azt mondom, hogy ha kudarcot vallasz, akkor tanulj belőle, de ne ez legyen a gondolataid között, hanem a siker.

A statisztikák szerintem a legtöbb friss cég és vállalkozás kudarcot vall valamiben. Ez egy olyan tény, amit minden vállalkozónak el kell fogadnia. Azonban ha felül akarunk kerekedni a kudarcon, akkor annak nem az a konstruktív módja, hogy piedesztálra emeljük.

A legnagyobb különbség a kudarcra és a sikerre fókuszáló mentalitás között a tettekben és a hozzáállásban rejlik. Egy pillanatig éld meg a kudarcot, de aztán azonnal menj tovább a következő kihívásodra. Arra koncentrálj, hogyan legyél még sikeresebb és ne arra, hogyan kerülheted el a kudarcot.

A következő 4 lépés segíteni fog abban, hogy kitartó és sikerorientált legyen a hozzáállásod:

1. Minden egyes nap állíts kihívásokat magad elé

Ha olyan dolgokat csinálsz minden nap, amelyekben nem garantált a siker és kihívások elé állít, az erősíti a kitartásodat. Az ismétlés pedig itt a legfontosabb, tehát minden egyes nap ismételned kell.

Elsőként azt ajánlom, hogy kezdj bele egy 10 napos kitartás kihívásba. Adj magadnak kihívásokat, például, hogy egy órával korábban kelsz fel, vagy minden nap mozogsz legalább 30 percet. Olyat válasz, ami nem kényelmes, ami kibillent a komfortzónádból.

2. Figyelj oda a mentalitásodra

Ahogyan számon tartod az edzéseidet egy héten, ugyanígy a mentális hozzáállásodra is oda kéne figyelned. Legyél tudatos, figyeld meg, hogy mikor jobb és mikor rosszabb a hozzáállásod, valamint azt is, hogy mi váltja ki a rosszat.

Szánj rá napi 10 percet, hogy leírd a napi tetteidet és figyeld meg, hogyan érzed magad tőlük. Például: A napomat egy fél órás futással kezdtem és nagyon energikusan éreztem magam utána. Ez segíteni fog abban, hogy pozitív mentális állapotba kerülj és ha ezt rendszeresen csinálod, akkor egyre gyakoribb lesz.

3. Pozitív belső monológ

A legfontosabb beszélgetések mindig benned zajlanak. A pozitív megerősítések erejéről sokat olvasni és működnek is – azonban csak akkor működnek, ha mellette pozitívan is gondolkodunk. Az nem segít, ha napi 10 percig pozitív dolgokat mondogatsz magadnak, a nap többi részében pedig folyamatosan negatív dolgokon járnak a gondolataid.

Például azt javaslom, hogy használd a vizualizáció erejét. Ha valami nagyobb dolog fog történni ma, akkor előtte játszd végig magadnak az eseményt, hogyan zajlana a lehető legjobban, hogyan szeretnéd, hogy minden történjen. Ez segíteni fog, hogy mindenben a pozitívet lásd meg és hosszú távon pozitívabb gondolataid lesznek.

4. A rövid távú emlékezet előnyösebb kudarcok esetén

Ha kudarcot vallasz, akkor szánj rá időt. Gondolkozz el rajta, hogy mi történt, mit csináltál esetleg rosszul, miben lehetnél jobb, min javíthatsz. Utána azonban zárd le és lépj tovább. Ha régi múltbeli kudarcokon rágódsz, az nem produktív.

Felejtsd el a múltbeli kudarcokat és a jövőbeli sikerekre koncentrálj. Azt gondolod, hogy ez nem annyira egyszerű? Csak figyelj meg egy gyermeket, hogyan tud a legszomorúbb sírásból a legboldogabb kacagásba váltani pillanatok alatt. Te is képes vagy rá.

Pin It on Pinterest