Oldal kiválasztása

Ha itt vagy és olvasol minket, akkor feltételezem, hogy te is rengeteget dolgozol és elfoglalt vagy. Ez amúgy egy jó dolog. Valószínűleg ügyesen tudod menedzselni a különböző projekteket, plusz a magánéleteted is. És ki tudja, még mit? Lehet, hogy még a nyakadba zuhan egy lakásfelújítás. Vagy egy beteg szülő. Esetleg egy problémás kolléga vagy alkalmazott. Ilyenkor lehet, hogy már tényleg túl sok lesz, te pedig elkezded borzasztó stresszesnek érezni magad.

Kutatások bizonyítják, hogy a folyamatos, vagyis krónikus stressz az egyik legfőbb oka a depressziónak. Éppen ezért szenteljük ezt a cikket ennek a témának.

Nem hagyhatjuk figyelmen kívül a depressziót és hasonló mentális problémákat és ugyanolyan komolyan kell foglalkoznunk vele, mint a szívbetegségekkel vagy a rákkal, hiszen ez is ugyanolyan fontos. Ha sokáig hagyjuk és nem teszünk semmit, akkor a depresszió nagyon veszélyessé válhat. Esetleg már szükség lehet orvosi segítségre is.

Azonban azt is tudjuk, hogy elsősorban mi magunk tehetünk azért, hogy megelőzzük ezt. Szerencsére számos életmód tippet felhasználhatunk, amelyek bizonyítottan segítenek abban, hogy kevésbé legyünk stresszesek és ezáltal elkerüljük a depressziót is.

Beszéld ki magadból a dolgokat

Már az is nagy segítség lehet, ha el tudod mondani a párodnak vagy egy barátodnak a problémáidat. Ha kimondod a dolgokat, az máris segít elengedni, fellélegezni, nem fog tovább nyomni a probléma. Emellett a kognitív viselkedésterápia is rendkívül hatásos lehet, ha úgy érzed, hogy profira van szükséged. Ez a módszer nem mondja meg neked, hogyan érezz, hanem inkább megtanít arra, hogyan maradj nyugodt egy probléma esetén, és mit tehetsz, hogy jobban érezd magad.

Izzadd ki magadból, mozogj

A mozgás bizonyítottan hatékony ellenszere a depressziónak. Jobb, mint sok gyógyszer és antidepresszáns. Ennek köze van az endorfinokhoz is, amelyek felszabadulnak a szervezetünkben, miközben mozgunk. Ilyenkor boldognak és felszabadultnak érezzük magunkat, valamint elégedettek is lehetünk magunkkal, hogy edzünk és teszünk magunkért.

forrás: unsplash.com

Egyél halat

Meglepődtél? A lazac, a pisztráng és társaik tele vannak omega-3 zsírsavakkal, amelyek kutatások szerint hangulatjavító hatással bírnak és csökkentik a depresszió tüneteit.

Hagyd el az alkoholt

Sokan alkohollal próbálják kezelni a problémáikat, és az alkoholproblémák gyakran depressziót fednek el. Már alapból is veszélyes és halálos függőséget okoz az alkohol, minek fokozni? Gondolj csak bele, esetleg többet iszol az utóbbi időben, mint kéne? Ha igen, az valami komolyabb bajnak a jele.

Írj naplót

Írj minden este hálanaplót, és ez komolyan segíteni fog abban, hogy elkerüld a depressziót. Írj le kezdetnek 3 dolgot, amiért hálás vagy, aztán növeld ezt a számot. Én például 10 dolgot szoktam írni minden egyes nap, amiért hálás vagyok. Közben kapcsolj be megnyugtató relaxáló zenét, hogy segítsen nyugodt hangulatba kerülni. Add meg magadnak az időt erre, és meglátod, jobban fogod érezni magad tőle.

forrás: unsplash.com

Pin It on Pinterest