Oldal kiválasztása

Mindannyiunk életében vannak események, amikre nem tudunk felkészülni. Ilyenkor úgy érezzük, hogy kicsúszik az irányítás a kezünkből és hajlamosak vagyunk elveszteni a fejünket. Azonban ilyen helyzetekben a kulcs az, ha nyugodtak maradunk, hiszen úgy tudjuk megoldani a szituációt, úgy tudjuk helyükre tenni a dolgokat.

Ebben a cikkben 7 olyan tippet mutatunk neked, amik segítenek nyugodtnak maradni amikor úgy érzed, hogy összecsapnak a hullámok a fejed felett.

1. Fogadd el, hogy a változás az élet része

A változás az életünk és a biznisz része is. A legjobban pedig az befolyásolja, hogyan állunk hozzá. Ha rögtön bepánikolsz és félelem tölt el, ha valami váratlan dolog történik az életedben, akkor elszalasztod az esélyt, hogy tanulj belőle. És igazából ez a lényeg. Minden változás tanít, és a negatív események erősíthetik a belső erődet és az akaraterődet is.

2. Vegyél egy mély levegőt

Triviálisnak hangozhat, pedig a légzés bizonyítottan segít magunkat lenyugtatni nehéz helyzetekben. Mélylégző gyakorlatok segítségével segíthetsz a kibillent állapotból újra egyensúlyba kerülni és segít tisztán gondolkodni.

3. Menj a természetbe

Ennek a tippnek is hasonló a célja, mint az előzőnek. A természet illata, csendje és nyugalma segít, hogy összeszedd magad és más perspektívában tudj nézni az adott helyzetre.

4. Szakadj ki a helyzetből

Sokat segíthet az, ha egyszerűen kiszakítod magad a helyzetből. A hirtelen adódó váratlan helyzeteket sokszor nem tudjuk a megfelelően kezelni pont a váratlanságuk miatt. Ezért távolodj el egy kicsit, szakadj el, ne reagálj azonnal. Menj el sétálj egyet, igyál egy kávét vagy találkozz valakivel. Ez segít lenyugodni, és utána, ha visszatérsz, akkor teljesen más színben fogod látni a dolgokat és reálisan és logikusan fogsz tudni hozzáállni a pánik helyett.

5. Meditálj

A meditáció a modern kor Szent Grálja. Tényleg csodát tesz a stresszes és váratlan helyzetekben. A meditációt inkább úgy tudod alkalmazni, ha folyamatosan gyakorlod. Ez nem egy azonnali módszer, amihez nyúlhatsz, ha éppen rosszul vagy és előtte soha nem csináltad még. Akkor valószínűleg még nem fog olyan jól menni, gyakorlás és rendszeresség szükséges hozzá.

Azonban ha csak napi 10 percig meditálsz, akkor bármilyen váratlan esemény is adódjon az életedben, sokkal nyugodtabban és átgondoltabban fogod tudni kezelni.

6. Gondolkodj nagyban

Ha valamilyen váratlan vagy negatív dolog ér az életedben, akkor próbálj perspektívát váltani. Hajlamosak vagyunk az adott pillanatban felnagyítani ezeket a helyzeteket és több figyelmet adunk nekik, mint amennyit valójában szükség volna.

Kérdezd meg magadtól, hogy ez a helyzet számítani fog-e egy év múlva, 5 év múlva? Ha nem, akkor nyugodj meg és engedd el. A “bigger picture”-höz viszonyítva általában értelmüket vesztik a mindennapi nehézségek, ezért próbálj mindig erre gondolni, amikor pánikolni kezdesz.

7. Minden okkal történik

Emlékeztesd magad, hogy az életedben minden okkal történik. Ha kell, adj magadnak időt, gondolkodj rajta, írd ki magadból a gondolataidat, ha kell sírj is. De utána kelj fel és állj neki újra, mintha mi sem történt volna. Ne feledd, hogy az életedben eddig minden azért történt, hogy aztán pozitív irányba forduljon. Ez a látásmód segíteni fog túllendülni minden váratlan akadályon.

Pin It on Pinterest